Digilasku on tehty täysin
asiakkaan toiveiden mukaiseksi. Saimme asiakkaalta listan halutuista
ominaisuuksista jotka priorisoimme. Lähdimme implementoimaan
järjestelmää hyvin lyhyen (varmaankin noin kahden tunnin)
suunnittelun jälkeen. Tarkoituksena oli scrum-tyyliin demota
järjestelmää usein ja hakea siten lopullista muotoa.
Homma ei aivan
haluamallamme tavalla sujunut. Kesälomien takia pääsimme
näyttämään järjestelmää vain muutaman kerran kolmen kuukauden
aikana. Tämä vaikutti järjestelmään varmasti paljon.
Käyttäjäpalautteen puutteen takia jouduimme arvailemaan
toteutuksessa jonkin verran. Jotkut arvauksista osui oikeaan, toiset
väärään.
Käyttäjäkokemusten
puuttuessa, teimme järjestelmän sisään oman osion, jossa käyttäjä
voi kertoa parannusehdotuksista ja bugeista käytön ohessa. Tästä
on ollut huomattavaa hyötyä, sillä olemme saaneet tätä kautta
merkittävän osan bugiraporteista ja parannusehdotuksista. Asiakkaan
mukaan kynnys yhteydenottoon on merkittävästi pienempi, koska
raportointi aiheuttaa vain vähän lisävaivaa. Vaikka osa
raporteista on ollut hieman lyhyitä, ovat ne parempia kuin ei
mitään.
Comments
Post a Comment